Cégspecifikus készségfejlesztés
Kihívás
Egy nemzetközi vállalat magyarországi gyártóközpontjában dolgozó munkatársak rendszeresen kerültek kapcsolatba nemzetközi partnerekkel és a szakmai kommunikáció terén sokaknak nehézséget okozott a magabiztos megszólalás, a gördülékeny tárgyalás vagy egy jól felépített, angol nyelvű prezentáció megtartása. A cél az volt, hogy a nyelvhasználat ne akadály, hanem eszköz legyen a munkavégzésben.
Megoldás
A cég HR vezetőjével szoros együttműködésben terveztük meg a 40 órás, modulárisan felépített nyelvi kurzusokat az alábbi kulcsterületek mentén: üzleti telefonálás, professzionális e-mail írás, hatékony prezentációk tartása, valamint tárgyalástechnika angol nyelven.
A program elindítását egy átfogó igényfelméréssel és szóbeli szintfelméréssel kezdtük. Így pontos képet kaptunk a munkatársak aktuális nyelvi szintjéről, kommunikációs stílusáról, valamint az esetleges gátló tényezőkről és arról, hogy különböző pozíciókban milyen konkrét nyelvi helyzetekben kell helytállniuk. A kis létszámú (átlagosan 3-5 fő) csoportos képzések során kifejezetten az cég munkakörnyezetéhez illeszkedő helyzeteket modelleztünk: valósághű szituációkat, céges dokumentumokat és kommunikációs mintákat használtunk, hogy a tanultak azonnal alkalmazhatók legyenek a mindennapi munkában.
Eredmények
A zárófelmérés, elégedettségmérő kérdőívek, valamint a HR-rel folytatott konzultációk alapján a résztvevők 93%-a jelezte, hogy a tréning során szerzett tudást már a tanfolyam alatt is be tudta építeni a mindennapi munkájába. A cégvezetés részéről is pozitív visszajelzések érkeztek, mind az írásbeli, mind a szóbeli kommunikációs teljesítmény látható javulásáról.
A program sikerességét jól mutatja, hogy a 40 órás moduláris képzés már kétszer is megvalósult a vállalatnál, a kedvező visszajelzések és a mérhető eredmények nyomán. Az összesített hallgatói létszám 70 fő volt. Ez önmagában is azt mutatja, hogy a képzési program nemcsak hatékony, de hosszú távon is értéket teremt a vállalat számára.